Integracja z Google Analytics
Integracja z Google Anaytics
Od dziś, dajemy wam możliwość integracji EmailLabsTM z Google Analytics. Dzięki naszej nowej aplikacji, EmailLabsTM będzie automatycznie dopisywał UTM’y do linków zawartych w Twoich wiadomościach e-mail. Jeśli chcesz sprawdzić czy Twoi klienci po kliknięciu w link dokonują zakupów, realizują cele lub po prostu nie robią nic – to teraz jest to możliwe.
Czym są UTM’y?
UTM’y to specjalne, krótkie fragmenty tekstu dopisane do linków, dzięki którym możesz śledzić skuteczność działań marketingowych w Google Analytics. Dzięki specjalnie przygotowanym adresom URL, uzupełnionym o tzw. UTM’y, będziesz wiedział, które medium doprowadziło klienta do wykonania założonego przez Ciebie w Google Analytics celu.
Sprawdź dokumentację Google i dowiedz się jak działają UTM’y >>>
Jak to działa?
Jak wynika z powyższej dokumentacji Google, każdy użytkownik Google Analytics może tworzyć i analizować specjalne linki śledzące. Problem pojawia się jednak wtedy, gdy linki zamieszczone w Twoich wiadomościach e-mail są generowane automatycznie, przez dostępny system, a ty nie masz możliwości ingerencji w ich budowę. Właśnie tutaj, z pomocą przychodzi EmailLabsTM.
Wystarczy, że w panelu wybierzesz adres e-mail lub temat wiadomości, do których chcesz przypisywać kody śledzące Google Analytics i gotowe! EmailLabsTM będzie automatycznie dopisywał UTM’y do Twoich linków.
Zobacz jak zintegrować EmailLabsTM z Google Analytics >>>
Przykłady zastosowania
To, co wyróżnia najlepszych marketerów to szczegółowa wiedza na temat skuteczności podjętych działań. Dzięki integracji z Google Analytics, będziesz wiedział wszystko, na temat skuteczności swoich działań e-mailowych. Możliwości jest naprawdę bardzo wiele, dlatego aby nie pisać na ten temat całej książki, wybraliśmy kilka, naszym zdaniem najbardziej interesujących.
Potwierdzenie zapisu do newslettera
Jeśli chciałbyś sprawdzić, czy klienci bezpośrednio po zapisie do newslettera, dokonują zakupów w Twoim sklepie, lub rejestrują się w Twojej usłudze, to wystarczy dopisać UTMy do linku w wiadomości e-mail i sprawdzić, co użytkownik robi po kliknięciu. Warto również pomyśleć o testowaniu bonusów za zapis – np. 20% rabatu vs. 50zł zniżki i sprawdzić, w której opcji klienci kupują częściej.
Reset hasła
Jeśli użytkownik dokonuje resetu hasła, to zazwyczaj chce się zalogować do Twojej usługi lub dokonać zakupu w sklepie. Tego typu wiadomości są niezwykle istotne w e-commerce, ponieważ zazwyczaj reset hasła poprzedza dokonanie zakupu. Teraz będziesz mógł sprawdzić, czy każdy reset hasła prowadzi do transakcji. Jeśli tak, będziesz wiedział, że każdy nie kliknięty reset, oznacza dla Ciebie utratę potencjalnych zysków.
Opuszczone koszyki
Rozpocząłeś przygodę z Marketing Automation, wysyłasz opuszczone koszyki, lecz nie wiesz ile zarabiasz na tych wiadomościach? Dopisz odpowiednie UTM’y i śledź ile pieniędzy zarabia dla Ciebie każdy koszyk. Możesz również porównać skuteczność poszczególnych promocji – np. darmowej wysyłki towaru vs. 10% zniżki na zakupy.
Newslettery
Sprawdź ile zarabiasz na poszczególnych newsletterach, testuj skuteczność tematów i kreacji. Integracja z Google Analytics pozwoli Ci sprawdzić ilu klientów dokonało zakupu po kliknięciu w linki zawarte w newsletterze.
Newslettery
Sprawdź ile zarabiasz na poszczególnych newsletterach, testuj skuteczność tematów i kreacji. Integracja z Google Analytics pozwoli Ci sprawdzić ilu klientów dokonało zakupu po kliknięciu w linki zawarte w newsletterze.
Podsumowanie
Dzięki integracji EmailLabsTM z Google Analytics, będziesz wiedział wszystko na temat skuteczności swoich działań e-mailingowych. Nowa aplikacja, która pozwoli Ci dodawać UTM’y jest już dostępna w panelu – sprawdź ją koniecznie!
Jeśli nie jesteś użytkownikiem w EmailLabsTM, załóż darmowe konto i sprawdź jak działa nasza integracja z Google Analytics.