Raport: Dostarczalność w 2015r.

22 listopada 2015
Redakcja
Share on FacebookShare on LinkedInShare on Google+

Dostarczalność

Dostarczalność e-mail w 2015r.

Najnowsze badania ReturnPath wskazują, że wskaźniki dostarczalności e-mail na świecie pogorszyły się w stosunku do minionego roku. W 2015r. jedynie 79% oczekiwanych przez odbiorców wiadomości e-mail dotarło do adresata, pozostałe trafiły do spamu, lub zostały zablokowane już na poziomie serwera.

Spadek dostarczalności w stosunku do 2014r.

W 2014r. dostarczalność e-mail wyniosła 83% – o 4% więcej niż w roku 2015. Z jednej strony jest to zaskakująca informacja – przede wszystkim biorąc pod uwagę coraz większą świadomość rynku i edukację nadawców. Z drugiej jednak strony, ciągły wzrost szeroko rozumianego e-commerce oraz dynamicznie rosnąca liczba użytkowników poczty elektornicznej mogą powodować właśnie taki obrót sprawy.

2014 vs 2015 - dostarczalność

Dostarczalność e-mail w poszczególnych branżach

Dostarczalność różni się znacznie pomiędzy branżami. W 2015r. najlepiej wypadła branża związana ze zdrowiem i urodą (96%), a tuż za nią uplasowały się branża spożywcza (93%) oraz odzieżowa (92%). Najsłabiej wypadły z kolei branża technologiczna (45%, spadek aż o 25% w porównaniu do 2014r.), oprogramowanie i usługi internetowe (68%, wzrost o 25% w porównaniu do 2014r.) oraz telekomunikacja (74%). Poniżej dokładne dane:

Branże

Jeśli zastanawiasz się dlaczego dostarczalność spadła, co jest najczęstszym powodem blokowania wiadomości i jak można temu zapobiec, to już teraz zapraszam na nasz darmowy webinar – „Jak ominąć Spam – zestaw sprawdzonych sposobów, aby trafić do skrzynki odbiorczej”.

Dołącz do uczestników webinarium

Pozdrawiamy,

Zespół EmailLabs

Comments

comments