Raport: Dostarczalność w 2015r.
Dostarczalność e-mail w 2015r.
Najnowsze badania ReturnPath wskazują, że wskaźniki dostarczalności e-mail na świecie pogorszyły się w stosunku do minionego roku. W 2015r. jedynie 79% oczekiwanych przez odbiorców wiadomości e-mail dotarło do adresata, pozostałe trafiły do spamu, lub zostały zablokowane już na poziomie serwera.
Spadek dostarczalności w stosunku do 2014r.
W 2014r. dostarczalność e-mail wyniosła 83% – o 4% więcej niż w roku 2015. Z jednej strony jest to zaskakująca informacja – przede wszystkim biorąc pod uwagę coraz większą świadomość rynku i edukację nadawców. Z drugiej jednak strony, ciągły wzrost szeroko rozumianego e-commerce oraz dynamicznie rosnąca liczba użytkowników poczty elektornicznej mogą powodować właśnie taki obrót sprawy.
Dostarczalność e-mail w poszczególnych branżach
Dostarczalność różni się znacznie pomiędzy branżami. W 2015r. najlepiej wypadła branża związana ze zdrowiem i urodą (96%), a tuż za nią uplasowały się branża spożywcza (93%) oraz odzieżowa (92%). Najsłabiej wypadły z kolei branża technologiczna (45%, spadek aż o 25% w porównaniu do 2014r.), oprogramowanie i usługi internetowe (68%, wzrost o 25% w porównaniu do 2014r.) oraz telekomunikacja (74%). Poniżej dokładne dane:
Jeśli zastanawiasz się dlaczego dostarczalność spadła, co jest najczęstszym powodem blokowania wiadomości i jak można temu zapobiec, to już teraz zapraszam na nasz darmowy webinar – „Jak ominąć Spam – zestaw sprawdzonych sposobów, aby trafić do skrzynki odbiorczej”.
Dołącz do uczestników webinarium
Pozdrawiamy,
Zespół EmailLabs