Webinary Q & A – listopad.
Najciekawsze pytania z webinarów – podsumowanie listopada
W związku z wieloma pytaniami, które pojawiały się w trakcie naszych listopadowych webinarów, postanowiliśmy zebrać dla was te najciekawsze i najczęściej powtarzające się. Oto, o co pytaliście najczęściej:
Czym jest adres IP?
Adres IP to unikalny numer przypisany do każdego serwera (w tym serwera SMTP). Serwery komunikują się między sobą za pomocą adresów IP. W przypadku wysyłki e-mail, adres IP ma kolosalne znaczenie, ponieważ to do niego providerzy przypisują reputację nadawcy.
Czym różni się współdzielony i dedykowany adres IP?
Współdzielony adres IP to taki, z którego wiadomości wysyła wielu użytkowników. Dedykowany z kolei jest przeznaczony dla jednego użytkownika. Dedykowany adres IP pozwala samodzielnie dbać o dostarczalność e-mail i eliminuje problem kolejkowania wiadomości, a co za tym idzie, opóźnień w wysyłce.
Czym jest reputacja nadawcy?
Reputacja nadawcy to opinia providerów pocztowych na Twój temat. Im wyższa reputacja, tym wyższa dostarczalność. Reputacja przypisywana jest zarówno do adresu IP, jak i do domeny.
Czy reputacja nadawcy to jedyny czynnik wpływający na dostarczalność?
Z badań wynika, że 80% problemów z dostarczalnością jest bezpośrednio przypisana do reputacji nadawcy. Pozostałe 20% możemy przypisać do projektu wiadomości.
Jak sprawdzić, czy moje wiadomości nie docierają z powodu niskiej reputacji, czy błędnego projektu?
Najlepiej wysłać tą samą wiadomość z różnych serwerów SMTP. W takiej sytuacji zachęcamy do rejestracji w naszej usłudze i wysyłki wiadomości przez nasze serwery, aby porównać dostarczalność. Jeśli zadajecie sobie takie pytanie, skontaktujcie się z nami, chętnie pomożemy wam przetestować kreację.
Dlaczego powinienem unikać twardych odbić?
Twarde odbicie (hardbounce) to informacja o tym, że podany adres e-mail nie istnieje. Im więcej twardych odbić, tym niższa reputacja nadawcy. Należy więc regularnie czyścić bazę z twardych odbić.
Im większa baza, tym lepiej – prawda czy mit?
Zdecydowanie mit. W 2015r. providerzy zwracali szczególną uwagę na jakość baz – twarde odbicia, oznaczenia spam i wiadomości usunięte bez otwarcia mają negatywny wpływ na dostarczalność. Otwarcia i kliknięcia, jak również odsetek bazy, która regularnie korzysta ze skrzynki pocztowej, mają pozytywny wpływ na dostarczalność.
Jeśli chcesz poznać więcej dobrych praktyk i sprawdzonych sposobów na zwiększenie dostarczalności i skuteczną wysyłkę – zapraszamy na nasze webinary.
Dołącz do uczestników webinarów
Pozdrawiamy,
Zespół EmailLabs