E-mail marketing wciąż na czele!
Kolejne badania oceniające skuteczność działań e-mail marketingu stale potwierdzają jego znaczącą przewagę nad innymi kanałami komunikacji online w osiąganiu jak najwyższego ROI. Statystyki zaprezentowane przez amerykańskie firmy pokazują to co my już od dawna wiemy, czyli jak skutecznym kanałem komunikacji jest e-mail marketing.
Pomimo rosnącej popularności mediów społecznościowych to ciągle e-mail pozostaje najbardziej akceptowanym kanałem komunikacji przez klientów i zapewnia najlepsze zyski. Aż 63% konsumentów preferuje ten sposób kontaktu i jest to znacznie więcej niż inne metody jak: poczta tradycyjna (20%) czy telefon (2%).
Badania The Relevancy Group wskazują, że na rynku amerykańskim mailing odpowiedzialny jest za większy udział w przychodach niż wszystkie pozostałe kanały online razem wzięte. Co 2 respondent w badaniu stwierdził, że e-mail marketing pomógł mu w osiągnięciu nie mniej niż 15% całego przychodu. A u 23% ankietowanych jest on odpowiedzialny za przynajmniej 25,1% ich całego przychodu.
Specjaliści z Econsultancy również zwracają uwagę na wysoki ROI z e-mail marketingu i jego skuteczności względem innych działań marketingowych. W przypadku agencji pozostaje on bezkonkurencyjny i aż 79% respondentów uznało go za kanał z najlepszym ROI. Wśród firm ustąpił on jedynie miejsca SEO, ale ciągle 2/3 firm podkreśla, że jest skutecznym sposobem na komunikację.
Jednak, aby osiągać te najlepsze wyniki zaprezentowane w powyższych badaniach trzeba odpowiednio zadbać o swoją wysyłkę pod każdym względem. Zaczynając od odpowiedniej infrastruktury, uwierzytelnienia poprzez projekt wiadomości i testy aż po czystość baz danych.
Jeżeli jesteś zainteresowany poprawieniem swojego ROI to już teraz zapraszamy Was na nasze webinary. Skupiamy się w nich właśnie na tych wszystkich elementach poprawiających dostarczalność i skuteczność waszego mailingu:
– co Wtorek: Jak ominąć spam? – Zestaw sprawdzonych sposobów, aby trafić do skrzynki odbiorczej
– co Piątek: Projektowanie wiadomości e-mail a dostarczalność.