Integracje: Magento
Skuteczna wysyłka wiadomości e-mail to podstawa dobrze działającego biznesu e-commerce. Przy wyborze odpowiedniej infrastruktury wysyłkowej powinniśmy pamiętać, że wysyłka przez tradycyjne serwery SMTP – takie jak np. Hotmail, Gmail, czy rozwiązania oferowane przez hostingodawcę, może spowodować problemy z dostarczalnością wiadomości. Jeśli chcemy uniknąć tego typu sytuacji, warto skorzystać z profesjonalnego SMTP w chmurze – np. EmailLabsTM. Dzięki EmailLabsTM, nie tylko zwiększymy naszą dostarczalność, ale będziemy również mogli:
- Śledzić w czasie rzeczywistym statystyki związane z naszym mailingiem
- Mieć dostęp do szczegółowych, przeszukiwalnych logów wszystkich wysłanych wiadomości
- Skorzystać z dedykowanego adresu IP i samodzielnie dbać o swoją reputację
- Rozdzielić ruch wiadomości transakcyjnych i marketingowych
- Automatycznie blokować wysyłkę do nieistniejących adresów
- I wiele innych…
Jak ustawić własne SMTP w Magento?
Ustawienia dla wolumenu wiadomości poniżej 100 000
Tradycyjne ustawienia SMTP w Magento pozwalają jedynie na wybór hosta i portu, dlatego, aby skorzystać z innego serwera niż lokalny, musimy pobrać i zainstalować odpowiednią wtyczkę. Magento Connect oferuję szeroką gamę wtyczek pozwalających na ingerencję w ustawienia SMTP. EmailLabsTM poleca SMTP Pro Email, które jest nie tylko najpopularniejszym tego typu rozwiązaniem dla Magento, ale jest również całkowicie darmowe.
Po zainstalowaniu wtyczki, należy dokonać odpowiedniej konfiguracji ustawień SMTP:
- Authentication – Login
- Username – nazwa użytkownika SMTP EmailLabsTM, np. 1.twójpanel.smtp
- Password – Twoje hasło SMTP w EmailLabsTM (domyślnie jest to hasło podane przy rejestracji)
- Host – smtp.emaillabs.net.pl
- Port – 587 dla szyfrowania TLS lub 25 dla braku szyfrowania
- SSL Security – SSL TLS dla portu 587 lub None dla portu 25
Ustawienia SMTP EmailLabsTM w SMTP Pro Email
Ustawienia dla wolumenu wiadomości powyżej 100 000
Jeśli planujemy prowadzić jednorazowe wysyłki powyżej 100 000 wiadomości i posiadamy sklep na własnym serwerze VPS, to zalecanym rozwiązaniem jest ustawienie przekaźnika SMTP – SMTP Relay. Ustawienie lokalnego przekaźnika nie tylko zwiększa wydajność wysyłki wiadomości, ale również zabezpiecza przed ewentualnymi problemami sieciowymi. W przypadku tej konfiguracji, e-maile kolejkują się na lokalnym serwerze, dzięki czemu w przypadku problemów sieciowych, zostaną dosłane od razu po naprawieniu usterki.
Aby ustawić lokalny przekaźnik SMTP, zapoznaj się z naszą dokumentacją:
Jak ustawić przekaźnik SMTP (SMTP Relay) >>
Po skonfigurowaniu przekaźnika SMTP należy dokonać odpowiednich ustawień w panelu Magento. Oto co należy zrobić:
- W panelu Magento wybieramy: System –> Konfiguracja
- U dołu lewej strony ekranu w zakładce Zaawansowane, wybieramy: System –> Ustawienia wysyłki e-mail
- W ustawieniach wysyłki e-mail wybieramy:
- Disable Email Communication – Nie
- Host – localhost
- Port – 25
- Zatwierdzamy zmiany
Ustawienia dla przekaźnika SMTP w Magento
Podsumowanie
Aby mieć pewność, że nasze wiadomości e-mail wysyłane z Magento docierają do adresatów, warto skorzystać z zewnętrznego usługodawcy – np. EmailLabsTM. Jeśli jednorazowo wysyłamy poniżej 100 000 wiadomości, to najlepiej pobrać i zainstalować jedną z dostępnych wtyczek umożliwiających konfigurację SMTP. Jeśli prowadzimy większe wysyłki, to zalecana jest konfiguracja SMTP Relay i kierowanie wysyłki w Magento na lokalnego hosta.
Jeśli poszukujesz niezawodnego SMTP, które obsłuży wysyłkę wiadomości z platformy Magento – to nie zwlekaj i załóż konto EmailLabsTM. Wysyłaj do 12 000 wiadomości miesięcznie zupełnie za darmo i zdobądź dostęp do szczegółowej analityki każdego wysłanego e-maila.
Wypróbuj za darmoPozdrawiamy,
Zespół EmailLabsTM
EmailLabsTM nie jest w żaden sposób powiązany, lub sponsorowany przez usługi takie jak WordPress. Logo WordPress jest zastrzeżonym znakiem handlowym eBay Inc.