Integracje: PrestaShop

30 lipca 2015
Redakcja
Share on FacebookShare on LinkedInShare on Google+

PrestaShop

Jeśli na co dzień korzystasz z e-sklepu PrestaShop, to ten wpis jest właśnie dla Ciebie. Dziś omówimy integrację platformy e-commerce PrestaShop z systemem EmailLabsTM. PrestaShop to jedna z najszybciej rozwijających się platform e-commerce, dzięki otwartości kodu każdego dnia coraz więcej sklepów internetowych opartych jest właśnie o ten system. W dobie coraz szybciej rosnącej konkurencji znaczącą rolę zaczyna odgrywać między innymi komunikacja z Klientem. Niestety w wielu przypadkach korespondencja e-mail trafia do skrzynki SPAM lub wcale nie dociera do skrzynki Klienta. Można jednak w szybki i łatwy sposób spowodować, że codzienna walka z dostarczalnością zostanie zakończona. Dzięki EmailLabsTM, nie tylko zwiększymy naszą dostarczalność, ale będziemy również mogli:

  • Śledzić w czasie rzeczywistym statystyki związane z naszym mailingiem
  • Mieć dostęp do szczegółowych, przeszukiwalnych logów wszystkich wysłanych wiadomości
  • Skorzystać z dedykowanego adresu IP i samodzielnie dbać o swoją reputację
  • Rozdzielić ruch wiadomości transakcyjnych i marketingowych
  • Automatycznie blokować wysyłkę do nieistniejących adresów
  • I wiele innych…

Jak ustawić własne SMTP w PrestaShop?

1. Z menu po lewej stronie wybierz „Parametry zaawansowane a następnie kliknij w sekcję „E-mail”.

Presta Shop Menu

2. Następnie ustaw parametry według wzoru:

Presta Shop

Zaznacz opcje: „Używaj Własnych ustawień SMTP” (oraz opcjonalnie „Obydwa” sprawi to, że wiadomości e-mail będą formatowane jako „HTML” oraz „Tekst” jednocześnie, co zwiększy reputację Twoich wiadomości u niektórych providerów oraz umożliwi odczytywanie wiadomości np. na smartwatch’ach).

3. W okienku, które pojawiło się poniżej wpisz dane, które otrzymałeś od nas w wiadomości powitalnej. Następnie kliknij zapisz.

Presta Shop - podmiana SMTP

  • Domena – nazwa Twojej domeny, z której będą wysyłane wiadomości
  • Serwer SMTP – smtp.emaillabs.net.pl
  • Nazwa użytkownika SMTP – podaj nazwę serwera z rejestracji
  • Hasło SMTP– jeżeli nie zmieniałeś, wpisz hasło przesłane via SMS
  • Port – podajemy numer portu SMTP – 587 (możemy wybrać szyfrowanie „tls” lub żadne)

4. W celach testowych dokonaj zamówienia w sklepie. Jeżeli w polu return-path znajduje się końcówka mail.emaillabs.net.pl oznacza to, że wiadomość została wysłana przez EmailLabsTM

Presta Shop - podmiana SMTP

Podsumowanie

Dzięki połączeniu z zewnętrznym usługodawcą – np. EmailLabsTM można zyskać pewność, że wysyłane wiadomości dotrą do skrzynki odbiorczej Klientów. Istnieje także drugi sposób konfiguracji jeśli zamierzasz prowadzić większe wysyłki. Wówczas zalecana jest konfiguracja SMTP Relay i kierowanie wysyłki w PrestaShop na lokalnego hosta.

Jeśli poszukujesz niezawodnego SMTP, które obsłuży wysyłkę wiadomości z platformy PrestaShop – to nie zwlekaj i załóż konto EmailLabsTM. Wysyłaj do 12 000 wiadomości miesięcznie zupełnie za darmo i zdobądź dostęp do szczegółowej analityki każdego wysłanego e-maila.

Wypróbuj za darmo

Pozdrawiamy,
Zespół EmailLabsTM

EmailLabsTM nie jest w żaden sposób powiązany, lub sponsorowany przez usługi takie jak PrestaShop. Logo PrestaShop jest zastrzeżonym znakiem handlowym PrestaShop S.A..

Comments

comments